fredag, november 10, 2006

My weekend

Som jag sa i början av veckan så börjar helgens planer ta form. Eller närmare bli helt bestämda. Så här ser det ut.
Egentligen började helgen igår, torsdag. Då var vi på Hare&Hound's och spelade maffia (kortspelet). Hare&Hound's har hittills varit vårt stamställe och vi har varit där många gånger för torsdagspub. Men nu har stället börjat att göra oss besvikna med att legga oss hela tiden. Även när vi beställer alkohol-fritt. Så vi får se oss om efter en ny stampub. Det finns ju några att välja på. Men vi hade det i alla fall jättekul då maffia-spelet gick från maffia, doktor och sheriff till varulf, druid och know-it-all.

Idag, fredag, ska jag och Maria till någon klubb som vi knappt vet vart den ligger.

Imorgon, lördag, ska vi bege oss till Brick Lane för second-handlande. Det var någon artikel i Elle om Brick Lane och vi ska fälja den till punkt och pricka.

Och tillslut på söndag, ska jag och Jenny starta vårt nya projekt som går ut på att upptäcka London. Det känns som om vi försummar den underbara staden vi bor i med att inte uppleva den. Så imorgon börjar vi stenhårt och ska till Covent garden. Nästa helg hoppas jag att det blir Greenwich village, som ligger i centrala London. Om någon vet nått annat London-ställe man bara måste besöka får den gärna tipsa om det.

Åh, ni kan få tipsa om fler saker (nu efter att jag har tipsat om så många saker själv). Jag ska skriva en artikel till vår lokal-tidning om min vistelse i London och om tja, gud vet vad. Vad vill man veta om London? Vad vill ni få reda på?

6 kommentarer:

Anonym sa...

du är effektiv med nya inlägg nu, de gillar ja!
ska du skriva i södra ängby bladet, är de den lokaltidningen du syftar på?
puss o kram!

Annika sa...

japp, södra ängby bladet. Och anledningen till att jag är så effektiv med inlägg är att jag inte har nått bättre för mig. Eller egentligen har jag det, men orkar det inte...

Anonym sa...

jag måste säga att jag blir lite stressad av dianas snabbhet i kommentarerna. När jag tror jag har läget under kontroll masspublicerar annika nya inlägg (fortsätt gärna med det) och Diana är inte sämre hon som svarar. Helt ärligt blir jag lite svartsjuk och känslan av att försumma spankie är stor. Gillar dig mycket trots inte lika mycket kommentarer

Anonym sa...

haha! nu är ja där igen
vem är du försummare?

Anonym sa...

det är bara för att diana alltid hoppar över alla roligar grejor (typ lagmidagen som jag sååååååå gärna hade velat gå på men som hon fullkomligt tvingade mej att skita i!) och istället läser bloggen!
puss
ps. min gissning börjar på E

Anonym sa...

Mysko med den där försummaren... Måste säga att jag själv varit lite dålig med kommentarer, men jag försöker hinna med!
puss