onsdag, november 08, 2006

My advice to you

För det första. Om någon känner igen min rubrik så är det för att avsnitt 6, säsong 3 av Scrubs har samma namn

För det andra så är jag 17 år nu. Och det tycker jag är en bra ålder för att börja ge råd till olika folk. Råd som baseras på erfarenheter som man har samlat under sin långa livstid. Det rådet som jag tänker ge till er är baserat på de två senaste nätter och lyder såhär.
Om ni någonsin får något i läxa, vare sig om det är glosor, mattetal eller sidor i en bok, lär er den läxan bra så att ni kommer ihåg det. Trots att läraren kanske inte kommer ha något förhör. Detta är något som jag alltid varit slapp på att göra. Alla små "lära sig"-läxor brukar oftast överskuggas av annat. Men de senaste två håltimmarna, eftermiddagarna och kvällarna har jag suttit och försökt att lära mig ungefär 100 franska glosor. Något som inte skulle ha belastat mig lika hårt om jag hade lärt mig alla orden på sidor vi har haft i läxa istllet för att bara läsa sidorna.

Och för det tredje så har jag under de senaste två kvällarna , när jag har pluggat franska, druckit karamell-rooibos (rött té som man inte blir pigg av). Detta är något som är helt underbart gott och som jag, p.g.a. av min respektfulla ålder, skulle vilja tipsa om. Det smakar ungefär som flytande gräddkola men inte så sött. Mumsigt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

"I love this moment so much that I´m gonna leave the previous one and marry this one and get a family" = fr kvällens TV6-avsnitt av Scrubs!
"Genast mkt mindre nära 100!"

Anonym sa...

Ja du Berget, nu kommer den utlovade kommentaren. Mycket roligt att läsa din familjs diskussioner :D Fortsätt skriva! Ses...idag. Puss

Annika sa...

Pappa och Jenny, jag är så stolt över er båda. jenny för att du kommeneterar min blogg och pappa för att du intresserar dig för Scrubs. Men kan kan du förklara vad det där "nära 100" betyder. Syftar du på din ringa ålder?

Anonym sa...

Annika, var det jag som introducerade dig för rött te? Om det var det så är jag mycket stolt. Go get them tiger!

Anonym sa...

Vad gott det låter, rött té är verkligen gott och bra för att det inte är koffein i det!
Finns karamell smaken i Sverige tro?

puss