torsdag, november 30, 2006

My phases

Jag är en fas-människa. Precis som Hugh Grant i "About a boy" lever jag mitt genom olika faser eller, som han säger, perioder. Men till skillnad från hans 20 minuters-perioder är mina faser oftast mer än en vecka lång. Dessa faser kan beröra olika områden, allt från kläder och mat till platser. Och när jag är inne i en fas blir jag nästan helt besatt av det fasen berör. Om det t.ex. är ne färg måste jag se den hela tiden för mitt välbefinnande. Här är några av mina pågående faser:
  • Låt-fas: "If you're feeling sinister" med Belle&Sebastian (Tack, irre!)
  • Färg-fas: Turkosblå (se bild)
  • Kläd-fas: Vanlig svart cardigan
  • Plugg-fas: Skriver allting på datorn istället för för hand
  • Frukt-fas: Vindruvor
  • Bok-fas: 1984 av George Orwell (trots att det var ett halvår sen jag läste den, kan jag inte sluta tänka på den)
  • Uttrycks-fas: "Jag dööööör!", både i positiv och negativ mening
  • Lunch-fas: Pret-a-manger
  • Irritationsmoment-fas: Brittiska ungdomar på bussen som antingen skriker, käkar chips och annat fett, spelar hög musik med dålig kvalité på deras mobil eller allt samtidigt.

Jag saknar de gamla vanliga fjortisarna som hänger i Vällingby med korta dunjackor med fuskpäls, mjukis-byxor och på dock för noppade ögonbryn när jag tänker på de brittiska tonåringarna. Och det värsta med britterna är att de är lika gamla som oss men ändå håller på sådär. Jag dööör!

8 kommentarer:

Anonym sa...

tja, vad ska man säga.. vi som levt under samma tak som dig vet ju hur det brukar vara med dina faser... *host*humörsvängningar*host*

Annika sa...

Du har missförstått hela grejen, kära broder (som vanligt). Faserna handlar om olika saker som jag blir besatt och tänker på hela tiden, de har ingenting med humör att göra. Jag blir lika glad över alla mat-faser-grejer, det handlar bara om olika saker under olika faser.

Anonym sa...

(:

Anonym sa...

^^ oh my!

Anonym sa...

Jag är också inne i en Pret-fas utan att ha tillgång till det. Hemskt!

Anonym sa...

du har väl haft en camilla-fas måntro som du inte har skrivit upp? miss jo

Anonym sa...

såg några såna dunjacks- fjortisar idag när jag var i vällingby! dem är fina dem...
saknar dig o dina faser

Anonym sa...

if you're feeling sinister är megabraa :)

och jag saknar pret-a-mangers yougurt o nöt muffins <3