måndag, november 13, 2006

My Frog.

Äntligen! Under min tid här har jag undrat vart alla sygga britter har varit. Jo, jag har sett en stor del av dem men har ändå funderat. Finns de på riktigt, alla Jude Law och Hugh Grant-kopior? Är de verkligen såå snygga? Och vart finns de i så fall?
Men nu har jag hitta dem. Det var så enkelt att alla fanns på samma ställe. På Frog.

Frog är en rock-klubb i närheten av Piccadilly. Till skillnad från andra klubbar så kan man där vara vem man vill, ha på sig vad man vill; man kommer in bara man är arton (hehe...). Klubben har två våningar och allting är helt svart, nästan lite ruffigt. Det finns tre barer och nästan alla dricker öl. Och så spelas det bra musik hela tiden, inte någon Cascada eller Shakira så långt uhm, örat kunde nå.
Klockan 1 spelar alltid ett live-band. Babyshambles har spelat där men kvällen till ära spelade nått band med tjejer som hette Kasalitas eller nått sånt.
Det var helt enkelt en suverän kväll och jag ska ta med alla som kommer hit dit (om jag någonsin kommer in igen)!

På söndagen skulle jag och Jenny upptäcka London lite mer. Vi har bestämt oss för att upptäcka något nytt turist-mål eller stsdsdel varje helg. Nu på lunch-rasten ska vi planera det men Jennys Londonbok. I söndags var vi på väg till Covent garden, men eftersom det var Poppy-day så var buss-linjerna fucked up. Så vi kom till Trafalgar square och kollade lite där. Sen märkte vi att National Gallery låg i närheten så vi gick in där. När vi väl kom till Covent Garden började det skymma lite. Det gjorde bara Covent Garden ännu mysigare och det fanns massa stånd, en karusell och gatu-artister.
På vägen tillbaka gick vi förbi Savoy, som är ett jätte-fancy hotell. Vi kunde bara inte motstå att gå in. Så vi gick in, åkte upp till sjätte våningen, skrattade ihjäl oss och åkte ner. När vi gick ut konstaterade vi att vi inte passade in på sådana platser som Savoy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah härlig helg, jag kan inte vänta tills jag får se alla heta britter på Frog;P Sen som avslutning på det hela, uberglamorös hiss färd på Savoy. Kan det bli bättre?:P

Anonym sa...

åhh1 frog låter fett! nått att besöka när vi kommer dit! Du passar in överallt min lilla kameleont!
puss på rey