onsdag, november 01, 2006

My summary

Innan jag åkte hem hade jag varit i London i 2 månader och tre dagar. Jag kan inte riktigt bestämma mig för hur det känns. Antingen känns det som om tiden har flygit förbi och att det kändes som om det var igår jag klev på planet till Heathrow. Eller känns det som om man har gjort och upplevt så mycket på så kort tid. Nej, jag vet inte riktigt. Men under tiden jag lyssnar lite på Hot Club de Paris på Myspace (jag ska ju ända på en konsert med bandet snart och då kan det var bra att vara lite förberedd) så tänkte jag summera min tid i London.

Spenderad tid i London: 2 månader och 3 dagar

Besökta ställen utanför London: Stonehenge (en överskattad hög med stenar) och Bath

Favoritställe i London: IKEA

Favoritaffär: Primark

Antal Lattes på Caffé Nero: 27

Favorit tunnelbanelinje: District Line

Favorit tunnelbanestation: Gloucester Road

Bästa vecka i London: Fashion week.

Antal snygga britter: Infinite (tappade räkningen vid 53 och det var bara efter någon vecka)

Varav finns på min skola: 5

Varav är lärare: 2

Varav är lärare och tar bussen från East Sheen: 1

Favorit dessert: Banoffee-pie

Favorit torkad frukt: Mango

Flummigaste ämne: Internationel Perspectives (vad läser vi egentligen?)

Favorit öl: Alltid lika svårt...Stella är billigast men Carlsberg är ju helt enkelt bäst.

Största skillnaden till Sverige: Traffiken, men jag lär mig. Look right, look left.

Bästa uppfinningen: Tändsticksaskar som man kan ta på Lloyds bar. På baksidan kan man skriva sitt namn och telefonnummer. Fiffigt, va?

Bästa uppfinningen 2: Oyster-card, kort man bara trycker mot en platta på tunnelbanan.

Antal besök på Movida: 4, jag ska sluta men (som Carla i Scrubs säger) "That place is like crack to me"

Största beroendet/besattheten: Scrubs

Största/mysigaste parken: Richmond Park

Antal intagna Ben&Jerry's: 1,5

Bästa natt-pizzan: Papa John's, efter en pizza där och en Ben&Jerry's sove man gott.

Största bortkastningen av pengar: Vykorten jag köpte och tänkte skick till er. Men eftersom jag inte har kommit för mig att skaffa fram några adresser så ligger de där på mitt skrivbord.

Största make-overn: Mitt badrum, tänk vad lite kakel och spackel kan göra.

Största mysteriet: Vem tog min rakhyvel?

Bästa kompisen: Gizmo

Bästa citatet: Person X pratade om när hennes pojkvän skulle komma: "Det ska bli skönt, och då menar jag skönt!"

Min största tabbe: En kille säger att han är "dutch" och jag säger, lite stolt, den enda meningen jag kan på tyska, någon i stil med "jag talar mycket bra tyska". Efter det lärde jag mig att dutch betyder holländsk, inte tysk.

Bästa erbjudandet: På Waitrose kan man få två Herbal Essence-schampoo till priset av en.

Bästa marknaden: Portobello Road

Jag ser fram emot: Dirty Pretty Things-konserten den fjärde december.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Lite nyfiken, började precis läsa din blogg och jag är lite londongalen. Så undra bara vart i london bor du och vad gör du där? Kram K.K

Annika sa...

Jag bor i sydvästra London, tillsammans med det andra 50 00 svenskarna och går på svenska skolan i London. Men jst nu e jag hemma på höstlov!

Anonym sa...

oh! vem är den heta läraren?
puss

Annika sa...

Vi kallar honom "lila skjortan". Och sen så har vi ju "fotbollstränarn", han e gympalärare...