fredag, november 24, 2006

My Nadji!

Nu har hon kommit! Igår träffade jag vår Nadja på Oxford circus för en snabb fika. Allting verkade bra med henne. Idag ska hoon göra EastEnd, det är där Brick Lane ligger, osäkert och imorgon gör vi ett återbesök till Portobello Road.

Gud, vilken idé-torka jag fick nu, jag kan inte komma på nått som jag kan skriva om. Jag som hade så många idéer. Eller jag har fortfarande idéer till bloggen men det kommer snart. Allt jag kan säga är att det komma hända lite grejer i det här forumet.

Jo, någon kanske är intresserad av vad som hände mig och Jenny när vi var på väg till Covent Garden, vilket var ett tag sen. Men vi sa båda två att det var blogg-material så följande hände. Vi satt helt fridfullt och filosoferade på bussen när den stannade vid Trafalgar Square. Detta är ingen ovanlig företeelse, varken för bussar eller tunnelbanor. Och vi bryr oss inte så mycket om det utan återgår till våra funderingar. Men helt plötsligt ser vi en polis-van utanför och så kommer det in en tre, fyra poliser på bussen. De går längst bak och alla i bussen stirrar efter dem. De står och snackar en stund och går sedan ut igen. Denna gången med en datorväska med dem, som hade legat längst bak i bussen. Såhär gör de alltid där de hittar något "unattended" foremål, det kan ju alltid va en bomb. Lite läskigt, när man tänker på det.

Nej, nu ska jag sova. Det har varit lite ont om denvaran på senaste tiden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att nadja är hos dig!
Men vad läskigt med "bombväskan"... Vilken tur att dem har sån säkerhet i London så att poliserna tog den därifrån
Ha det så kul när du och Nadja gör stan osäker! pussar

Anonym sa...

Annika, du är ju vår lilla sexbomb, ett riktigt bombnedslag. Ingen liten bussbomb kan skada dig!

Anonym sa...

sexbomb sexbomb you're my sexbomb!
hehehe

Anonym sa...

lallalalalaaaa trallar med dianas sång!