torsdag, november 09, 2006

My limerick

"There once was a pink little rabbit
who didn't like his habit
Because every night,
he went in to a fight
with his best friend Clabbit"

Idag på engelskan skrev vi limerickar (små verser som rimmar på ett speciellt sätt). Det ovanstående är min grupps bidrag. På en skala från 1 till 10 fick vår limerick betyget -11 av vår lärare. Fast jag kan inte påstå att de andra gruppernas limerickar blev bättre. Som en av gruppernas rim:

"There once was a woman fron Kentucky
who had a dog called Chukie"

De uttalade Kentucky som Kentchuky.

Min franska-mani är i alla fall slut och jag hoppas att provet gick bra. Tyvärr, som det alltid är när man går i skolan, går denna franska-mani snabbt över i en naturkunskaps-mani istället. Genetik! Och idag, då jag skulle följa min egan råd, och börja plugga till NV-provet så tar jag med mig fel block.
Jag har verkligen problem med mina block. Problemet är att jag har ett blått och ett rött som innehåller två ämnen var. Och jag lyckas alltid att ta fel. Det värsta var på en franska lektion då jag kom in med mitt blå block, tror att det är fel så att jag går och byter till mitt röda block, kommer tillbaka med det röda blocket märker att det egentligen är fel block och måste då igen gå och byta tillbaka till det blå. Helt enkelt, jag har svårt att särskilja min block.

7 kommentarer:

Anonym sa...

wow ja har knappt hunnit läsa dina inlägg så kommer de ett nytt, häftigt, måste läsa de här också!

Anonym sa...

haha! de där me blocken va kul
ja gillar även rimmet om kaninen, klart värde en 11
puss o kram

Annika sa...

Jag tycker att det är imponerande att du kommenterar endast 40 min efter att jag har skrivit inläggen. Du har varit snabbast hittils, diddi! En riktigt trogen blogg-läsare!

Anonym sa...

My "bad" limerick

There was a girl from Trindidad
who always mixed her colored pad
although she felt sad
her dad, who was so bad
he had great laugh - indeed he had!

Anonym sa...

There was a boy from Uppsala,
som hade svårt att tala,
beacuse a many beers,
he had with his peers,
denna limerick är svår att uttala!

Anonym sa...

du får köpa en perm och riva utalla papper å stoppa in i den1 då kan du inte ta fel för det finns bara en!! *shit jag är smart*
puss

Anonym sa...

Annika, du kan inte skilja på ansikten och nu kan du inte skilja på block... Var ska detta sluta!
Hihi, skoja bara
Det är bara gulligt att du är lite vimsig! Gå på Toves förslag det lät smart
puss