lördag, mars 03, 2007

My thoughts about being idle.

Jag är väldigt lat. Inte ligga-framför-tv:n-och-se-på-sport-med-ölmage-samtidigt-som-frun-lagar-middag-och-tar-hand-om-tvillingarna-lat utan sådär lagom, kanske lite smått irriterande lat. Speciellt när jag har träningsvärk.

Just nu är ett prakt-exempel på min lathet eftersom jag just också lider av träningsvärk i, jag skojar inte, hela kroppen. Jag ligger i min säng men täcke över mig och Gizmo i knät. Det mesta jag behöver ligger inom räckhåll och kan nås utan större ansträgning. Och jag trött som få (se föregående inlägg med buffel-liknelsen). Egentligen borde jag resa mig ur sängen, gå och göra ordning mig, kanske städa lite och sen gå och läga mig att sova. Alla skulle bli lyckliga av det. Men istället ligger jag här med ögonlock tunga som historie-böcker och blogger om...i princip ingenting. Och när jag har skrivit klart detta inlägget så kommer jag titta på minst fem avsnitt av Scrubs innan jag ens överväger att resa mig upp. Eller så kommer jag somna och sen vakna kl. 2 i natt av att jag har en gullig liten datir vid namn Gizmo i knät och smink över hela ansiktet. Varför gör jag detta mot mig själv? Suck, mina problem är verkligen såååå stora och viktiga!

5 kommentarer:

Anonym sa...

That's why we love you! Har kommit hem efter en vecka i backarna och avundas våren som jag antar befinner sig i London.
Pussar och kramar

Annika sa...

You bet your sweet ass it's spring!

Anonym sa...

Underbart att se att du sköter om bloggen:) Middag på Movida, inte helt fel!

Anonym sa...

Hej hej söt.
Saknar dig som stryk min vän. Jag vill tillbaka till London nu. Fruktar denna vecka i skolan verkligen. Men jag och Amelie hade en toppen vecka det kunde inte blivit bättre. Tråkigt dock att vi inte hann se så mkt av anki ju. För hon bangade ju att gå ut hhaah fast hon hade sagt det. Men fredagen var sjukt rolig jag önskar att jag hade fått diskutera me om allt galet var det. Jag har kommit på att det är inte meningen att man ska inte skriva såna här inlägg man ska kommentera på det som har skrivits hahha. Önskar att jag kunde säga att jag längtar till svar men juste Annika Berg svarar inte på inläggen host host diva hahah. Men vi hörs pusss puss

Annika sa...

Från och med nu tänkter jag svara på dina inlägg, Maria och du kan få skriva hur långa kommentarer som helst...om du skaffar skype, då kan vi snacka hur mycket som helst!!!