tisdag, mars 06, 2007

My blog och I.


Det är kul att du säger "att jag nu tar hand om bloggen", Nadja för som ni märkt har saker och ting inte varit som vanligt mellan mig och bloggen. Det känns bäst att bara berätta det här för att det är viktigt för mig att vara ärlig mot er läsare.


Allting började för kanske någon eller några månader sen. Det är svårt att säga precis när eftersom det har varit ett problem som har varit litet och sen växt sig större. Det som startade våra problem måste vara det att jag hade lite mycket i skolan. Jag fick prioritera det arbetet framför bloggen och till en början tyckte bloggen att var ok men jag drog väl det ett steg för långt. Då började bloggen i sin tur sluta samarbeta och visa dåligt intresse för vår relation med att inte vilja bilder och så. och Dessa faktorerna har lett till en spricka mellan oss. Faktum är att vi inte...jag vet inte om man borde skriva om det här officiellt...men vi har inte bytt bakgrund på länge. Att man inte gör det påverkar ju såklart också en relation som våran. Men det blev bara inte för att vi kom oss för. Ena dagen (eller kvällen) hade jag huvudvärk och den andra var bloggen inte sugen och egentligen har väl ingen av oss riktigt velat göra det.

Våra problem har drivits så långt att vi hade en total-paus på någon vecka för att vi visste bara inte vad vi skulle göra med våra problem. Varje gång vi försökte prata slutade det bara med...error.


Men som ni märker är saker bra, om inte perfekta, mellan mig och bloggen nu. Vi bestämde oss tillslut för att vi fick sluta vara så barnsliga. Så vi gick till en blog-counsellor (det finns sånna här i London) och fick prata ut om våra problem. Vi kom där fram till kärnan av problemet och det var att bloggen tyckte att jag spenderarde mer tid med att läsa andra bloggar än att skriva i den. När vi kom ut från counsellorn kändes det bara som om hela vår relation fick en nystart och nu är vi mer lyckliga än någonsin.

Ett foto med mig och bloggen (tyvärr kom bara mina fingrar med)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det gläder mig att ni har kommit på bättringsvägen du och bloggen!
Väldigt snygg layout förresten

Anonym sa...

Annika, du vet att det aldrig bara en parts fel att man bråkar. Det glädjer mig att höra att ni tog steget att kontakta proffesionell hjälp. Skulle ni skiljts åt tror jag att bloggen inte skulle ta hand om sig själv. Du är en stark kvinna men bloggen behöver dig. Tänk bara på vårdnadstvisten och "jag vill ha soffan" "Nej, Bloggen den har jag köpt och kommer med mig" Ja du vet. Jag är så glad för er skull-och barnen.