måndag, mars 05, 2007

My "Dream Day Wedding"-addiction.

VARNING! Följande information kan vara grymt beroende-framkallande!
Jag kom hem hit efter skolan ungefär kl. 5. Man kan undra vad jag har gjort (förutom att ha ätit middag) sen dess eftersom klockan nu är tio i tio och jag fortfarande sitter på samma ställe som jag gjorde för 5 h sen.

Jag har spelat Dream Day Wedding. Det är ett piss-spel vars demo man kan ladda ner gratis och prova i 1 h. Jag har provat demo:t i 5 h (det funkar om man inte stänger ned spelet). Varför, Annika? Varför sitter du och spelar ett spel som ara består av rosa och som handlar om att planera et bröllop i 5 h? Svaret är enkelt.

Det är beroende-framkallande och därmed livsfarligt. Jag förstår inte hur de kan tillåta sådana spel att ligga ute på internet. Tänk på barnen! Nu är jag en hälsosam vuxen (om man bortser från en till förkyling som smyger sig på) och jag blev påverkad av spelets onda andar. Hur kommer det då gå när ett litet oskydigt barn får fatt på spelet och det tar över dennes liv? Tillslut kommer världen bara bestå av människor som spelar Dream day Wedding hela dagarna. För en sak är säkert, det är omöjligt att vinna. Det insåg jag efter 5 h.

Nej, jag hoppas att någon föräldra-förening eller, ännu bättre, FN ser detta inlägg och gör något åt spelet. Se detta inlägg som en varning till mänskligheten. Om detta spel blir större och mer populärt kan följderna bli katastrofala.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tur för dej att du inte provat world of warcraft i sådana fall

Anonym sa...

ooooh noooo.... sanningen är att hon faktiskt har prövat world of warcraft... var du inte en level 20-nånting warrior? rätta mig om jag har fel.

Anonym sa...

Jag tror du vill att andra ska falla in i missbruket! Du har ju länken till the axe of evil! Aj aj aj....den kallar liksom på mig när jag egentligen borde skriva psykologifördjupningen om borderline. Fina fina länken...ett litet klick kan ju inte skada?

Anonym sa...

Farligt, farligt.... måste testa!!!!!!!!