lördag, mars 03, 2007

My bottle prices

Igår, fredag, var jag och gallsen bjudna på middag på Movida. Av vem? Lite oklart, jag tror det typ var klubben själv som bjöd eller nått. Hur som helst, så var det riktigt gott och man kände sig lite små-fancy när man satt där och käka när alla kom in. Kvällen blev mycket givande för att jag lyckades sno med mig lite saker från klubben. Eller det blev bara en tändsticksask och en pris-lista från vippen. De tog bort mat-menyn så den kunde jag inte ta. Pris-listan var dock mycket intressant att läsa imorse. Jag tänkte delge er med ett litet smakprov på vad du kan beställa inne på Movidas VIP (om du typ är oljemiljadär):




  • En flaska Roberto Cavalli-vodka, 220£


  • En flaska Belvedere Ultra 1600£


  • En flaska Louis XIII-konjak, 2000£


  • En flaska Dom Perignon Mathusalem 6 l, 7000£


  • Ett antal Cristal flaskor inburna till lite flashig musik, 10 000£


Men för er som vill köra lite budget så kan man få ett glas juice för 3 £.



Trots en trevlig, men dock lite sen, kväll igår åkte jag, Lenny och Glenn aka Jenny och Emma (jag gillar smeknamn) in till Viktoria&Albert idag. Planen var att vi skulle se den omtalade utställningen med Kylie Minogue's gamla scenkläder och käka kinesisk buffé. Biljetterna till utställningen var dock slut (men vi har biljetter till nästa helg) så vi gick direkt till buffén på Paper Tiger. Jag är inte välorienterad när det gäller kinesisk mat men det var riktigt gott. Därefter styrde vi stegen mot Harrods där vi träffade min kära broder (som flitigt kommenterar denna blogg) och dennes flickvän. Glenny och Lenny utforskade Harrods och dess gömda skatter medans jag och turisterna gick till Prêt-a-manger för Londons bästa latte. Då bestämdes det att vi på kvällen skulle till Frog för att låta stockholmarna höra lite ordentlig London-rock men de planerna blev p.g.a allmän lathet och litet visat intresse från gallsen och mig inte av (vilket man märker eftersom jag sitter här och bloggar kl. 22.30 på kvällen). Detta är nog tur eftersom jag är trött och har träningsvärk som en buffel som har blivit jagad av en tiger genom hela Sahara. Nu ska jag bara läsa lite "Vem är Björn och vem är Benny?" av Fredrik Lindström och Hasse Pihl sedan är det nanna kudden som gäller. Vem vet, jag kanske är lite duktig och går upp tidigt och går på vattengympa imorgon bitti. Jag och 10 pensionärer som gör tvivelasktiga rörelser i en pool med en ledare som pekar på en och säger till argt om man inte orkar, vilken dröm! To be continued...

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag träffade Fredrik Lindström i Åre ... det du!

Anonym sa...

låter som en underbar och overklig kväll för en tjej som sitter hemma framför tvn i Sverige! Jag var ioförsig i London men var inte tillåten att röra mig utanför värdisarnas hus efter 9...så det blev lite svårt, men jag är väldigt glad för din skull! det är du värd!