söndag, mars 25, 2007

My Lennification

Gissa vart jag är nu! I mitt rum...nej. I skolan...nej. Hemma hos en het britt...I wish. På Costa i Teddington...you are correct sir!

Men hur kom jag egentligen hit. Det är en lång historia som börjar i fredags.

I fredags var det en sånn otroligt slapp dag för mig. Jag kom upp ur sängen vid tio, elva och tittade på scrubs fram till tolb då jag gick till skolan för en natur-lektion. Efter den nödvändiga lektionen träffade jag på en sällskaps-sjuk Lenny (fotnot: Lenny är Jennys nya smeknamn) på jakt efter en fika-kompis och jag missar aldrig ett tillfälle att besöka Nero. Över lite apelsinjuice formades helgens turist-planer, den enorma leksaksaffären Hamley's. Lenny behövde ett Scrabble och jag behövde få utöva min barnslighet.

På fredagskvällen var det dock dags för utgång. Jag, fyra glada lundare och en Tony skulle göra hufudstaden osäker. Efter ett snabb besök på Boots för att fräscha upp sminket träffade vi denne Tony som skulle va en mycket bra promoter. Och på en sånn promoter har man ju lite förväntningar men Tony var en mycket liten man. Spansk och gullig men mycket liten och blyg. Han tog oss först till Embassy (bilden), en sånn klubb man har hört mycket om men som ingen har varit på. Den var trevlig, snyggt inredd med stora kristall-kronor. Där fanns också en fotograf som sprang runt så vårt besök finns nu dokumenterat. Kolla den här länken, klicka er fram till Embassy på menyn, 11 23.03.07 och bild 7,9 och 12 så hittar ni oss. Runt tolv drog vi, med lille Tony i spetsen, till Pangea, en lite afrikansk-inspirerad klubb. Den var mysig med soffor längs väggarna. Där träffade vi många svenskar med löfte om att skriva upp oss om vi ville dit igen. Och sånt är ju alltid trevligt...

På lördagen låg jag drog mig länge, länge i sängen innan jag träffade Lenny och Gabbi. (PS. nu spelar de Lisa Miskovsky på Costa)Hamley's var en, som känt, stor leksaksaffär men faktiskt mycket mindre än vad jag trodde. Lenny fick dock sitt Scrabbe. Jag fick bli fem år yngre och allvarligt överväga att köpa en stor teddy-björn för 20£ och Gabbi fick skratta åt att vi verkligen ville åka in till London för att gå på en leksaks-affär. Efter att ha köpt sitt Scrabble-spel blev Lenny riktigt sugen på att spela. Hon liksom skakade lite så jag föreslog att vi, efter att Gabbi lämnat oss, skulle sätta oss på Nero och köra en omgång. Vad hon inte visste då, när hon ivrigt nickade och nästan sprang mot ett Nero, var att jag någon timme senare skulle kicka hennes arse. Och för er som undrar så är "shire" och "vial" existerande ord, vi frågade en britt på Nero. De betyder greveskap respektive liten medicinflaska.

Lennys värdfamilj var inte hemma denna helgen så på kvällen var vi hemma hos henne. Det bjöds på tacos och ytterligare Scrabble-spelande.

I morse vaknade jag upp med en ovanlig upplevelse. Det var tyst. I min värdfamilj händer detta sällan (...aldrig) med en högljudd hund, en ännu mer högljudd tjej och flera tv-apparater och radios under samma tak. När vi hemifrån Lenny fick jag en till trevlig upplevelse. Våren hade kommti tillbaka. Jag kände hur min själ, som hade legat och frusit i några veckor nu, vaknade på nytt. Poetiskt men sant.

Och så hamnade jag här, bloggandes och drickandes latte på Costa i Teddington. Vet ni förresten att Kiera Knightley är uppvuxen i Teddington?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar att höra om ass kicking på Scrabble, jag är så stolt. Fortsätt så!

Anonym sa...

Fan, du ser ju riktigt bra ut på bild nio! Du gör familjeledet stolt... Shire är ju också Fylke på engelska.. Tänk bara på Sams winenande i Sagan om Ringen..."Ååååhh...jag är trött i benen...jag vill hem till the shire..."

Anonym sa...

Jag är så glad att du hittade dina översättningar på shire och vial. Du var dock nära med dina översättningar "skottkärra" resp. "kvinnlig ko". Hrmpf. Nästa gång är jag inte så snäll ska du veta!

puss

Anonym sa...

finfina bilder där!