lördag, mars 17, 2007

My eurovision 2.

England. Detta land som jag, fylld av anglofilism, har skänkt ett år av mitt liv har gjort mig riktigt besviken. Eller egentligen har de gjort mig dubbelt besviken. De röstade fram flygvärdinnorna.

Och vet ni vad de gjorde mer. De skröt rätt så mycket med att de var sist med att välja ut sitt bidrag och så visade de några "korkade" bidrag från andra länder. Typ Danmarks transvestit och äcklig rapp från Polen. Och så visar de Sveriges älsklingar The Ark. Preecis i det ögonblicket då Ola kastar av sig jackan. Som om det skulle vara nått att skratta åt.

Nej, gott folk. Detta land som jag har älskat och förundrats över har ikväll visat sig från en helt annan sida. Inte nog med att de har skymfat ett av mitt lives stora glädjeämnen (Eurovision) de har också patroniserat något av det finaste Sverige har. Vad säger ni, ska vi starta krig mot de jävlarna?

1 kommentar:

Anonym sa...

ja det gör vi! jag börjar bli lite trött på hur alla eurovision song contest länder håller varandra bakom ryggen o lämnar det land som verkligen kan sin sak o gör det bra varje år... upp till kamp!