tisdag, augusti 29, 2006

Första inlägget från London.

Nu bloggar jag äntligen till er, direkt från en geografi-lektion.

Jag vill bara börja med, allt är Super! Om ni någon gång har oroat er för mig så sluta nu. Det enda ni kan göra för att se till att jag har det ännu bättre här är att skicka pengar. Man måste bo i London för att fatta hur j*vla mycket pengar det går åt här.

Men om vi börjar med värdfamiljen. Jag bor hos familjen Paterson. De har typ haft en miljon studenter innan mig och snackar om dem hela tiden. De kanske är en liten vink till hur de vill att jag ska vara men men, de är jättetrevliga. Mamman (Sally) är kock och lagar mat i köket hela tiden. Maten hon gör är jättegod och jag har t.o.m. ätit, hör och häpna, chili con carne med paprika och, vänta vänta, inte hatat det. Faktiskt helt OK! Sug på den du, mamma!
Familjen har också två barn och de är jättesnälla. De har också en hund som gillar mig jättemycket. Jag tror det är för att jag inte vågar säga till den och att jag har långa halsband som den kan hoppa upp och bita sönder. Jag, å andra sidan, känner inte samma kärlek till hunden (nej, jag vill inte ha enhund längre om jag någon gång har velat det). Men vi får jobba på vår relation.
Familjen bor också i världens gulligaste lilla hus.

Om vi fortsätter med skolan så ser den för jävlig ut men annars verkar den bra. Och människorna här är alla jättesnälla. Så öppna och alla vill lära känna varandra. Verkligen underbart! Just nu har jag en tjej som bor tillsammans med mig (jag har ett stort rum med två sängar).

Tjaaa, vad mer. Jag kommer väl på nått. Just nu så kanske min blogg inte kommer uppdateras så jätteofta men jag ska fixa internet till min dator. Då kommer ni höra från mig mer.
Jag saknar er alla jattemycket! Och, just det. Jag har fått nytt nummer. Jag vill inte skriva ut det här men hör av er till mina päron om ni vill ha det.

Hej svejs!

PS. Det lutar åt Gizmo i namnntävlingen.DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

wow annika!

Anonym sa...

Vad bra att allt är bra!! Det kändes lite som om du försvunnit från världens yta ett tag! Du får berätta mer om allting sen! Jag vill ha alla detaljer om allting!
puss
ps. några snyggingar i skolan?

Anonym sa...

ena "päronet" calling: hur går det med ev tel nr till Phone House? meanime, I asked Percy (who just happend before to be resp for international payments at Handelsbanken) how to solve the monthly payments to the Internet supplier. Even he said it wasn´t so easy, He understood the problem, but promised "to make some calls" and come back. Beware of the Dog and kisses from rest´o famili Berg!

Anonym sa...

Coolish!