onsdag, augusti 23, 2006

Min bebis namn.

Jag skrev ett långt inlägg om vad min bärbara dator ska heta, men det ,måste ha försvunnit. Men här är alternativen.

2pac, för att det är likt Compaq. jag började använda 2pac och jag tror att datorn gillar det här namnet mest.

Gizmo, det namnet jag lutar åt. För att det är med i Scrubs typ hela tiden. JD och Turk (i Scrubs, hallå!) använder namnet till bl.a. robotar, ledhundar och som kodnamn till varandra.

Gizmotron, min storebrors förslag. Se hans kommentar för förklaring.

Gösta, "the girl next door"'s absoluta favorit. Jag tror hon gillar det för att min värdfamilj inte kommer fatta vad det betyder/ hur det uttalas och då får jag min dator för mig själv.

Tove, uhm...fråga mig inte varför.

Men jag har ett till problem också. Min resväska har inte heller något namn (okej, jag gillar att döpa saker, vänta bara tills jag får barn). Han (eller hon, man vet aldrig) är stor och blå. Så jag behöver tips till detta också.

Over and out, scout.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stor och blå... den måste heta Babar!

Anonym sa...

Gösta! Startar jag en kampanj har jag ett naturligt slagord:

Rösta på Gösta!

Se där, rösta nu.

Anonym sa...

nej! Gizmo ska de ju va! som Gizmo kvack.
Ah ja röstar också för Babar på väskan.

Hej föresten nu har ja också hittat hit. Väntar på nästa inlägg från dig spankie så vi får lite update om vad som händer därborta egentligen.

Anonym sa...

Datorn måste heta 2pac, det passar med annikas niggah style. hm

Anonym sa...

stor och blå... Tove kanske??? ;)
pusss