fredag, augusti 11, 2006

Sommarskönt i Sthlm

I morse var jag jätteduktig. Jag gick endast upp 20 min efter att min väckarklocka hade ringt vid nio, jag tittade endast på två Vänner-avsnitt när jag åt frukost och jag duschade inte längre än 15 min (ganska imponerande, va!). Och varför denna duktighet och tidssparande? Jo, jag var på väg någonstans. Jag skulle nämlingen på ett Friskis&Svettis-pass kl.12.00 inne i City och kl. 11.55 gick jag med stolta steg (det var ett tag sen jag var på Friskis) in på receptionen på Friskis. Jag hivade fram mitt månadskort och var precis på väg att dra det i den lila maskinen på receptionisten säger:

-Du vet väl att vi inte har några pass inom den närmaste timmen.

Tänk för det visste jag inte. Enligt in tideräkning så skulle Friskis inne vid City ha ett pass om fem minuter. Så jag frågade receptionisten (eller ska jag säga kollega) vad som hade hänt med 12.00-passet.

-Du kanske tänker på det passet som går kl. 12.00 på Kungsholmen, säger receptionisten och visar mig ett schema.

Jag mumlar något om att det tänkte jag på och att jag bara skulle kolla henne och skyndar mig ut i receptionen (eller repan som vi i branschen kallar det).

Så då befinner jag mig på Mäster samuelsgata (oroande nära Malmskillnadsgatan) med en stor ombytespåse och tre timmar tills jag börjar jobbet och tanken slår mig: vad ska jag göra nu?
Att gå i affärer är ingen bra idé (vi vet alla vart det slutar) och hem hinner jag inte.

Jag börjar helt enkelt gå runt lite i vår riktigt fina stad och hamnar tillslut i Berzeli-park med en Brämhults nypressade apelsiner i handen och en bok. Riktigt mysigt faktiskt!

Så det kan jag rekommendera. Nästa gång ni behöver döda tid inne i stan. Hitta en fin park, köp nått gott att dricka och njut lite av sommarn så länge den finns kvar.

Inga kommentarer: