måndag, augusti 14, 2006

Fyra tips och lite panik.

Först så vill jag meddela att jag åker till London om 10 dagar. 10 jävla dagar! Folk frågar hela tiden om jag är nervös, men jag tror att det inte är nervös jag är. Jag är nog i stadiet innan panik. Jag tycker att det ska bli skitkul och jag ser verkligen fram imot det men jag kan också inte fatta att jag åker om 10 dagar och kommer inte hem förrän på höstlovet. Det är länge.
Och paniken beror nog på att det känns som om det är så mycket som ska med, så mycket som ska fixas och så många jag vill träffa. Jag är inte reda att säga "hej då" till varken mina kompisar än min familj.
Men det gäller väl att jag tar och fixar allt och träffar alla för (om jag inte har nämnt det tidigare) jag har ju bara 10 dagar på.

Det som får glädja mig på vägen är att jag verkar börja skolan en vecka efter alla andra, alltid nått.

Jag tänkte iallafall (jag tvekar alltid om "iallafall" är ett eller flera ord, uh?) tipsa de som läser om fyra saker inom underhållningsbranschen:

  1. Dreamcatcher, en film jag såg igår på trean (tror jag). Den var baserad på en bok av Stephen King och bl.a. Morgan Freeman var med. Filmen hade lite "Lost-känsla". I början förstår man knappt någonting men i slutet bands alla lösa trådar ihop. Därför är det svårt att berätta vad den handlar om utan att avslöja allt. Men jag avslöja att filmen innehöll en viss mängd aliens och att jag tyckte att den var riktigt läskig (men jag överreagerar också när jag ser på film, det vet alla som någonsin har varit på bio med mig)
  2. Boken Prep av Curtis Sittenfeld. En alldeles lagom djup bok (säger en som läste Tvillingarna-böcker på tok för länge). Den handlar om Lee som börjar på internatskolan Ault och eftersom Lee är, hur ska man förklara henne, en mycket intressant människa blir hennes vistelse på skolan väldigt speciell.
  3. Låten "'Til Kingdom Come" av Coldplay. Jag lyssnar på den just och den är riktigt bra. Coldplay är inte riktigt min musiksmak men den här låten är mäktig (och jag som trodde att jag aldrig skulle kalla en låt mäktig).
  4. Låten "Dreaming of you" av The Coral. Anledningen till att jag gillar den så mycket är för att den spelades under väldigt speciellt Scrubs-tillfälle.

Där har ni något läsa /titta/lyssna på nu när hösten och den 24/8 kryper närmare.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh önskar vi kunde ses innan du åker! Men som sagt schemat är lite tight. Nice ennu en bok ja kan lägga på min att läsa lista. Gillar dock inte dreamcatcher så mycket, stand by me är annars en bra stephen king film, så även storm of the centry. Lycka till med din packning;)