torsdag, augusti 17, 2006

Kolakaksbakande förlorare...


Vad som skulle vara fika på Café Sixty (Rådmansgatan) slutade igår med ett intensivt spelande av Risk hemma hos mig tillsammans med några finfina vänner. Risk är faktiskt ett skitkul spel som går ut på att kriga mot varandra och ta över världen, och vem vill inte det? Tyvärr, så råkar jag suga på detta. Vi spelade sammanlagt två gånger och båda gångerna så kom jag snabbt i underläge och slutade med att endast äga ett land, vilket mina motståndare var snabba på att ta ifrån mig. Så när jag då efter ungefär tre omgångarhade förlorat (båda gångerna) sysselsatte jag mig att baka kolakakor åt min godtrogna kompisar som stridlystet hade dödat mig och min arméer. Åh, vad jag kommer sakna dem!

Förresten så kom jag igår fram till följande angående kolakakor:

1. Om man använder grahamsmjöl istället för vanligt mjöl så smakar kakorna mycket nyttigare men fortfarande lika gott. Tyvärr så blir inte kakorna nyttigare på något sätt efetrsom man förtfarande har i lika mycket socker, smör och sirap.

2. Om dina kolakakor ser för jävliga ut när du tar ut dem ut ugnen och knappt håller ihop när du ska ta upp dem så frukta icke. Kolakakor smakar alltid lika gott trots att de ser oätliga ut.


Jag vet att min blogg kanske inte är inne i sitt intressantaste tid just nu men håll ut. För om exakt en vecka åker jag och då kommer jag (om min bärbara dator kan öppna upp blogger.com, vilket den inte kan nu) förhoppningsvis ha lite nya saker och skriva om. Och då kanske den här bloggen kan börja fylla sitt syfte.

Hej svejs!

PS. Nadjii, jag kommer sakna dig jättemycket men vi syns i slutet av november!DS.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer sakna dig med!!! Längtar:) Puss

Anonym sa...

Hej det är familjen på middag!

Anonym sa...

naaaw! men du var iaf den sötaste riskspelaren vid bordet! Tänk bara på all tur i kärlek du kommer få i england nu när du sög på spelet!
puss
PS, jag skulle inte ta tipset om grahamsmjölet alltför seriöst!