måndag, augusti 07, 2006

Det här med getingar...

Getingar hör sommaren men de kan väl ge sig på några i sin egen storlek. Vi vet hur det oftast slutar när en geting kommer.

Jag har nämlingen varit med om att getingar har surrat sig in i tunnelbanan, surrat sig fram till min plats och muckat jävligt mycket gräl två gånger den här veckan. Och båda gångerna har jag tagit fram augusti-nummret av Elle och slagit ihjäl jävlarna.



Och detta måste någon huvud-geting-central fått reda på för att i morse attackerade en mig i underläge. När jag var på väg hem från min landställe, dragandes på en tung rullväska och lyckligt lyssnandes på Dirty Pretty Things, kom en geting och började cirkulera runt mig. Min inbyggda instingt var att springa där ifrån men det var inget alternativ p.g.a. den tunga väskan. Så jag började gå snabbare i hopp om att komma hem och söka skydd i mitt hus. Men getingen gav inte upp utan började sätta sig på min händer vilket ledde till att jag började vifta runt omkring mig. Och det gör ju bara getingen ännu argare så den attackerade mer ihärdigt och jag viftade mer och mer.

Och detta höll vi på med ända tills vi kom fram till mitt hus och jag kunde springa in. Så den där getingen slösade helt enkelt en jävla massa tid på att förfölja mig. Sucker...

Inga kommentarer: