fredag, augusti 11, 2006

Förresten, jag måste ju kommentera hela den här terrorattacken-som-skulle-ske-men-Scotland-Yard-lyckades-stoppa.

När först hörde om det blev jag helt chockad. Men när jag tänkte efter så kom jag på att det egentligen är en bra nyhet. Tänk att de för en gångs skulle lyckades stoppa en terrorattack, det är ju jättebra. Och allt det här om att folk fick vänta på Heathrow och att ingen fick ha med sig handbagage är ju såklart jättejobbigt för de som är inblandade men en absolut nödvändig åtgärd. Nu blir ju det väldigt svårt för terroristerna att fullfölja sin plan.

Det enda som oroar mig är det här artikeln och det är av tre anledningar. För det första så fyller jag år den 11 september och skulle gärna vilja fira min födelsedag i lugn och ro för en gångs skull. Dessutom så är jag i London den 11 september och skulle därför föredra att inte ha en terrorattack då (helst aldrig). Och för det tredje så beskrivs den här attacken (om det skulle äga rum) som större än WTC-attacken.

Så jag hoppas att alla åtgärder ska kunna avärja kommande terroristattacker och att det faktum att Scotland Yard kunde hindra den här attacken gör att färre terrorattacker planeras och genomförs.

4 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag tycker att du borde stanna hemma och kolla på vänner med mig istället!
puss