söndag, augusti 20, 2006

4 dagar kvar-inlägget

Först vill jag ge kredit till pappa som genom sin mobil har wappat sig in till min blogg och kommenterat. Ett steg i rätt riktning, dad!

Ni kanske kommer ihåg "4 tips och lite panik"-listan. Jag tänkte lägga till en till film på den listan. Jag såg nämligen V för Vendetta i går tillsammans med några fina kompisar. Och den var helt otrolig. Först var själva filmen bra och det hade ett budskap som t.o.m (odjupa) lilla jag kunde förstå till viss del. Sedan var ju Natalie Portman (min absoluta favorit-skådespelerska) med. I den här filmen får man reda på varför hon hade rakat av sig håret till Star Wars-premiären.
Och i samband med att ni ser den här filmen måste ni också läsa "1984" av George Orwell. En klassiker där Orwell på 50-talet skriver om hur han tror att det kommer vara år 1984.

Det här är verkligen ingen modeblogg men jag måste länka till en video Alexander McQuenns Höst/Vinter-kollektion. Den är verkligen jättefin och nytänkande.

Så det var allt från mig. Som sagt, om 4 dagar smäller det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för komplimangen , man är ju lite av en hacker. Det här är ju också värt att notera första gången inne från jobbet. Hoppas att det fungerar. The worst is yet to come...nu ska jag till att välja ngn jä-a identitet härunder också. Förstår dom inte att jag är en gammal man!/dad

Anonym sa...

Jag sa ju att den var bäst!