onsdag, oktober 25, 2006

My upcoming trip back

Med en vecka fylld av regn, uppsatser och trötthet är lovet nu kusligt gärna. Eller en inlämning och ett svenska prov nära. Och det är inte mycket.
Trots att alla trivs bra här i London så är hur skönt det ska bli att komma hem ett hett ämde i skolan. En del har gjort upp scheman för vilka de ska träffa och när, andra planerar bara att sova i sina egna sängar och några få ska t.o.m. åka utomlands. Jag började med at tillhöra gruppen som bara ville sova och bli omhändertagna på lovet med det verkar som om jag mer och mer går mot den förstnämnda gruppen människor. Men egntligen, vilka tråkiga människor åker tillbaka till Sverige för att inte göra någonting och ta det lugnt? Antagligen inte jag.

Nej, men jag har ett antal saker som jag planerar att göra i Sverige:
  • Äta motbjudande mycket chips och svenskt godis
  • Träffa alla (jag hatar egentligen när människor använder uttrycket "alla" när de syftar på sina kompisar för att det låter så skrytigt. Som om de har så jävla många kompisar. Och bara därför använder jag också detta uttryck, som en ren protest)
  • Åka till Gamla stan och låtsas vara turist. Jag och min brittiska accent. Är någon annan på?
  • Åka förbi Kungsholmen gymnasium, just to prove a point.
  • Äta all den underbara svenska maten som min mamma, förhoppningsvis, har gjort till mig
  • Åka till något äventyrs-bad och bada. Medresenärer sökes!
  • Köpa pennor
  • Köpa en jävligt billig klänning
  • Gå till mina gamla trotjänare Nilson och Vagabond och köpa ankelboots.
  • Åka upp till Uppsala och hälsa på broderskapet.
  • Gå till Friskis och svettas.
  • Köpa té (svenskt té är bättre än engelskt, så sant som det är sagt)
  • Se på alla avsnitt jag kan ha missat av Lost.
  • Njuta av alla snygga svenska killar
  • Köpa en resepalör till London (vem är det jag lurar när jag tror att jag kan nått om London. Jag kan inget om London)
  • Köpa lite tidningar...
  • ...och så klart sova en jävla massa i min säng.

Jag funderar nästan på att börja göra som de gjorde på hovet förr i tiden. Att ta emot människor i sängen. Så om någon vill, kan de få komma på audiens i mitt sovrum på höstlovet.

Men nu ska jag nog packa lite...vilket egentligen betyder att jag ska se på Scrubs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hey babe!!
Nu är det bara jättekort tills du kommer hem!! Wiieee!!!
Jag vill gå på audiens i ditt sovrum!! men bara om jag får ha en sån fin klänning som man hade då på mej!!!!
pusss

Anonym sa...

ankie i miss u

Anonym sa...

Nu kommer du äntligen hem!
Saknar dig... Det kommer bli jätte mysigt på lördag!
pussar och kramar

Annika sa...

åh, jag längtar efter er också och jag ska umgås med er så hårt på höstlovet att ni kommer vilja att jag ska åka.

Anonym sa...

Jag vet var din brevlåda bor!

Annika sa...

För tillfället har jag personliga problem med blogger.com så den vill inte ladda upp några nya inlägg. Men vi ska köra lite parterapi och kolla om det löser sig. To be continued...