måndag, oktober 09, 2006

Inlägg med london-prägel

Jag har tänkt att sätta en lite mer London-prägel på min blogg. Det känns som om jag på senaste tiden har bloggat om allt annat än vad jag egentligen gör här. Sanningen är att det händer väldigt mycket just nu och då kommer man helt enkelt in för sig att skriva om dem. Det känns roligare att skriva om annat. Sedan har man inte så mycket tid att blogga och då blir det korta ointressanta inlägg. Men jag ska bättra mig.

Idag bokade jag biljetter till Dirty Pretty Things (Pete Dohertys andra Libertines-halva) på Brixton academy den 4/12. Det ska bli så roligt att höra dem live. Jossan och Nina (två från skolan) såg Babyshambles på samma ställe i torsdags och sa att det var helt underbart. Tyvärr så tog Pete droger direkt efter spelningen så det är väl tillbaks till ruta ett för honom.
I alla fall, det bästa med Dirty Pretty Things konserter är att Mando Diao och Hot Club de Paris är förband. Hot Club de Paris vet jag inget om men Mando Diao! I London! Det verkar som om det går bra för alla Borlänge-pojkar (Sugarplum Fairy var ju förband åt Depeche Mode).
Vi tänkte fixa något plakat ( jo, det e lite fjortis-varning men Mando måste ju förstå att vi är svenskar så att vi kan efterfesta med dem) där det skulle stå nått på svenska och nått om Borlänge. Jag flurar på det.
Sedan kostar konserten endast 20 £ så är så billigt så att det nästan är som att spara pengar genom att gå på konserten.

Imorgon ska jag till IKEA med skolan. Det är nog ett försök att dämpa den eskalerande hemlängtan som sprider sig i korridorerna på Svenska skolan. Vi bara några få kvar som inte har drabbats. Jag börjar å andra sidan känna mig mer och mer hemma här för varje dag som går. Det känns nästan som om det här är vardagen och att jag åker till Sverige på höstlovet som semester. Jag börjar få svårt att föreställa mig hur det var där hemma. Men, som sagt, så kommer jag ju hem v.44 för en reminder.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha lycka till med efterfesten;D

Anonym sa...

VÅGA IN GLÖMMA OSS ANNIKA!!!

Annika sa...

Tove, det är svårt att glömma dig!

Anonym sa...

Naaawww!!! älskar dej med!!

Anonym sa...

Vi övriga i familjen har efter flera veckors terapi äntligen lyckats glömma er!!!!