fredag, oktober 20, 2006

My new titles.

Jag har börjat med en ny grej här på bloggen. All mina nya inlägg ska börja med "my". Precis som Scrubs-avsnitten. Eftersom jag då på ett sätt hyllar Scrubs med varje nytt inlägg så kanske jag inte tjatar så mycket om serien i själva inläggen. Vi får se.

Annars, när jag inte listar ut små förändringar tiil min blogg, har mitt liv dominerats av plugg hela denna vecka (förutom i måndags då jag ägnade hela dagen åt att åka och köpa en väska, jävla traffik!). Varje dag samma visa. Upp tidigt, iväg till en skoldag full med håltimmar (det är meningen att man ska plugga under dem men orka) och så hem vid fem. Då, när man e hemma sex, sitter man och pluggar i nån timma, äter middag och pluggar lite till. Kanske klämmer ett eller två avsnitt Scrubs innan man går och lägger sig.
Som tur är brukar det inte vara såhär hela tiden. Det är bara extremt nu. Och med fyra arbeten och två prov innan höstlovet, som börjar om en vecka, så kommer jag antagligen fortsätta på samma sätt nästa vecka också.

Men livet är också fyllt av glädjeämnen (eller egentligen är hela den här grejen med London och allt ett stort jävla glädjeämne). Idag hade vi Lucia-träning. Vi kommer nämligen att gå några Lucia-tåg här i England, bl.a. på nått fancy hotell och en amerikansk skola. Vi ska också gå på vår egna skola, Richmond Upon Thames College. Det skönaste är att alla lärare i colleget måste berätta för eleverna att det är Lucia-tåg vi går. Tidigare år har de nämligen trott att det var Ku-klux-klan och kastat tomburkar på svenskarna.

Jag har funderat på det här med heltäckningsmattor. Det är ju bara så att britterna älskar mattor. De älskar dem t.o.m. så mycket att de lägger vanliga mattor ovan på heltäckningsmattorna. Och det är ju faktiskt riktigt mysigt att sätta fötterna på en mysig (om man bortser i från hur smutsiga de är) matta istället för ett kallt parkett-golv på morgon. Men det kan ju gå till överdrift. Heltäckningsmatta i köket? Heltäckningsmatta i badrummet? Heltäckningsmatta i gymmet? Tja, britterna älskar verkligen sina heltäckningsmattor.

Nu ska jag läsa lite psykologi innan middagen. Ikväll ska vi göra Soho osäkert.

Over and out!

PS. Vi väntar på Millas inlägg från vår helg tillsammans men hon har, som jag, mycket just nu. Vi får helt enkelt ha tålamod. DS

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, se upp för tom burkarna Annika!