lördag, oktober 21, 2006

My side of the story - Camilla style

Här kommer Millas lovade gäst-inlägg. Luta er tillbaka och njut av hennes berättartalang.

Det var en höstruskig torsdag jag tog mitt pick och pack och satte mig på planet mot London Heathrow Airport för att besöka allas vår Annika. Efter en tillfällig förvirring orsakad av mobilkrångel mötte jag den lilla solstrålen på Hammersmith station och lyckan var fulländad. Jag kan försäkra er, hon är sig lik! Det var en något absurd känsla av att se varandra i denna miljö men äntligen fick jag se allt hon har berättat om.
Området Ankie-Spankie bor i är precis som man tänker sig en välbärgad London-förort, vackra hus, perfekt ansade häckar och skinande bilar. Jag hälsade bara kort på familjen men den verkar vara en mycket väl godkänd familj för vår Annika. Själv bodde jag på en liten familjedriven pub gångavstånd till Annikas mansion.
På fredagen så fick jag mig en rundtur i skolan som var enorm! Svenska skolan var en liten korridor med tre klassrum och alla kände varandra. Jag träffade också Annikas alla vänner som var riktigt trevliga. Något jag tyckte var extra kul var att det var olika människor från Sveriges alla hörn men alla umgicks och höll ihop. Annikas samhällslärare var en kul typ som skrattade roligt och hade en ljusgrön pikétröja på sig. Jag tycker det är bra att jag skriver ner viktiga detaljer. På kvällen efter danslektion och tacos gick vi och några från skolan och gjorde Londons gator osäkra. Kvällen var lyckad och jag hann få en glimt av Piccadilly Circus.


På lördagen var vi och tittade runt i affärer i Hammersmith och på Camden market. Shop 'til drop! Camden var väldigt alternativt och eftersom jag och Annika inte har förkärlek för läderkjolar och nitar köpte jag "bara" ett par skor. På kvällen träffade vi Annikas supertrevliga vänner Maria och Amanda och vi åkte in till Soho. Kvällen började på en liten vuxnare bar men kvällen var ju bara barnet så vi gick vidare till en salsaklubb och dansade arslet av oss.
Söndagen var avresedag men jag hade gärna stannat ett år till. Vi promenerade i Richmond park som var enorm! Det gick rådjur omkring och levde i någon slags symbios med alla hundar som rastades. Undra hur det gick till... Efter en underbar långhelg hos en underbar vän var det dags att sätta sig på tuben och åka till London City Airport. Annika vinkade av mig på Sheen Lane och jag önskade att jag kunde ta med mig henne i mitt handbagage. Tyvärr är de så kinkiga nuförtiden på engelska flygplatser men det skulle va värt ett försök.
Nu räknar jag ner tills det lilla livet landar i Sverige på höstlovet. Tack för en perfekt långhelg!

Tack så mycket, Camilla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh!!! så avis!! Annika när kommer du? vilken dag alltså??
puss
ps. våga inte byta ut mej mot den nya tove på bilden!

Anonym sa...

Sounds wonderfull!

Annika sa...

Jag kommer sent på fredag-kväll. Är mottaglig för besök på lördagen.

Anonym sa...

Härligt!
Men annika ja kommer ju missa dig helt :( Hur långt är det till nästa gång du kommer hem? puss o kram!