söndag, januari 28, 2007

My spring is here.

Den 27 januari kom våren till London.

Efter en vecka av snö och hårda vindar har all vinter blåst bort. Jag har misstänkt att våren har varit på gång länge. I veckan såg jag krokus-skott på vägen till skolan och många träd har redan börja få löv. Men igår kändes det i luften. Det luktade sådär vår-fräscht. Solen värmde. Folk gick runt utan jacka.
Jag vet att det typ är snökaos i Sverige så det kanske är lite svårt att tänka sig att våren faktiskt är här. Egentligen är det rent allmänt svårt att förstå att våren har kommit nu. Vår...i januari? Är det verkligen normalt? Nej, det är det verkligen inte. Inte ens i London.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för senast! Vilken underbar helg det var... jag har bestämt mig för att flytta dit när jag gått ut skolan
gissa hur kul det var att först vara i ett "vårigt" london o sen komma hem till ett snöigt o kallt Sverige.. inte så kul kan man tänka sig..
puss