torsdag, januari 11, 2007

My "dream coming true"...not

Vad är det jag ser? Här sitter jag, utan något ont anandesm och tittar på Kvarteret Skatans julavsnitt. Jag tycker att det är kul, skrattar t.o.m. lite då och då. Men så tycker HON upp på datorskärmen. Shirley. Spelandes en av rollkaraktärernas gravida syster (antagligen var gravid den enda rollen de kunde hitta åt henne med tanke på hennes, uhm, utrustning). Gissa om jag fick en chock. jag som trodde att hon var ute ur bilden. Att hon hade lämnat alla svenskars hjärtan ( förutom mitt för det har hon fan inte ens varit i närheten av).
Detta har antagligen planerats länge enligt denna artikeln. Antagligen har mycket-bra-och-rolig-serie-förtöraren gått på teater-skola i sitt tidigare liv.


Jag ska detta enligt mitt nyårs-löftes regler. Mitt nyårs-löfte var för övrigt att när jag säger att jag hatar något ska jag i alla fall komma på en positiv sak jag kan säga om det. Vi får väl se hur det går. Så det positiva i hela denna Shirley-situationen får vara att jag blev glad över att hon i alla fall inte sjöng.

Har detta blivit en trend, att människor jag o-gillar tycker upp i julprogram. Om vi tittar tillbaka på jul-tiden har vi ju sett Amy Diamond i julkalendern och Ingvar Oldsberg som julvärd. I och för sig gjorde han ett riktigt bra jobb så han kanske inte är lika o-gillad längre. Vi får väl se om detta eskalerar till nästa jul.
Jag säger bara till Shirley som Janitor säger till JD (ja, jag pratar om Scrubs nu igen):

"I won't let you ruin let you ruin my christmas. Not this year. Not again."

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag lider med dig Annika... men när du känner såna känslor tänk bar på din flygkompis
pusspuss

Annika sa...

Ah, Pelle. Nej honom kommer jag aldrig glömma...