onsdag, januari 17, 2007

My mid-day break.

Idag gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare, i alla fall inte helt frivilligt. Jag hade tre timmar hål så jag gick ner till mitt gym och sprang i en halvtimma. Sedan duschade jag och gjorde ordning mig och gick tillbaka till skolan. Jag kände mig fräschare och piggare än jag har känt mig på länge i skolan. Det var mycket mer upppiggande än att sova på Nero (en av mig väl-provad metod). Jag fick så mycket energi att jag orkade sitta på och fika på Nero i tre timmar efter skolan.
Är det förresten någon som vet vad en hårinpackning heter på engelska? Det är ett mysterium ingen verkar veta på svenska skolan. Och det är lite svårt att förklara. Jag har provat hair-in-wrapping men det gick inte. Alternativ är hair-in-luggage eller hait-in-baggage.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Pröca coating, det betyder typ intäckning... annars är det väl bara att kolla nåra avsnitt av desperate housewives så får snart reda på det...

Annika sa...

Desperate Housewives som det, för övrigt, visas nya avsnitt av ikväll.

Anonym sa...

Hallååå. Jag vet inte riktigt hu rman skriver inlägg men jag försökte att skriva till dig på up date texten men jag vet inte om du har läst det. Hur vet man det igentligen? känner att jag inte vet så mkt om bloggar men jag vill ju skriva inlägg till dig så jag hoppas att du kan läsa det. Men vilken ruta ska man krysa i blogger? other? men jag saknar dig pusss / mariaa

Anonym sa...

Din lilla hurtbulle!
var så snäll att jag slog upp det i ett lexikon (blev själv nyfiken på vad ordet kunde vara) och kom fram till att det måste var wrapping for the hair eller pack (vilket betyder omslag med olja, vatten mm) oj vilken utredning det blev...
hoppas du får hjälp av det
snart kommer vi till dig!!!!!

Annika sa...

Hej Maria! Du svarar helt korrekt på bloggen och jag och resten av världen ser vad du skriver. I blogger-rutan fyller du i om du redan har en blogg på blogspot.com, vilket jag har fått för mig du inte har. Puss puss!

Anonym sa...

hej bäbe! Har du klyvna hårtoppar? Kan inte hjälpa dig men behöver du någon gång veta vad hårsäck heter är det hair follicle. Over and out, pöss

Anonym sa...

hurtbulle där!
vi ses!
snart!

Anonym sa...

hurtbulle där!
vi ses!
snart!

Anonym sa...

jag skulle ocvså gissa på treatment .. . brukar det inte stå det på burkar och sånt?? eller är jag konstig.. hm.. jag borde också hurta lite..