tisdag, januari 23, 2007

My most depressing day

Både min värdmamma och tv-värdarna påstådde imorse att det i dag skulle bli årets mest deprimerande dag. Jag vet inte riktigt på vilka grunder. Antingen är det ett antagande grundat på en sammanställning av vädret, de förväntade börskursen och faktumet att är måndag eller om det bara är tradition att den 22 januari är en deprimerande dag. Hur som helst vet jag inte om det har bitit på mig, eller jag vet att det inte har bitit på mig. Dagen må ha försökt att få ner mitt humör men det är fortfarande på topp. Här är en överblick på den 22 januaris försök till att få mig nere:

Det började med att den 20 januari hjälpte till lite. Hunden från helvetet, aka Millie, gnagde sönder min Ipod-hörlurar. De där hörlurarna är viktiga för mig, inte minst när jag går från och till skolan, men nej, nu hade jag inte min dagliga dos av musik på morgonen. Det gjorde att jag behövde gå och funderar och tänka på något på vägen till skolan. Nu vet inte vad min hjärna kan göra när den får fria händer och börjar fundera. Som tur kom jag undan skonsamt denna gången. Min hjärna fick mig bara att köpa lite nya pennor, bl.a. en sån där cool bläckpenna som man kan sudda med.

När jag väl kom till skolan och svenska-lektionen kl.11 påminde Leif (our go-to guy) oss om svenska provet vi har nästa måndag, på hela Strindberg liv. Ouch!

Efter svenskan hade jag tre timmar hål, så jag åt och pluggade lite historia. Redan på morgonen hade ryktet spridits om att vår historia-lärare var sjuk men inget var bekräftat. När jag satt där, djupt nere i lagarnas och brottens historia, fick jag reda på att hela min klass hade gått. Eftersom vi inte hade någon historia. Klockan var då runt två och jag skulle egentligen kunna ha gått vid tolv.

Just då var den 22 januari nära att vinna men jag bestämde mig för att jag skulle gå segrandes med humöret på topp ur denna dagen. Vart skulle jag då göra, vart skulle jag gå för att bli gladare? Jo, Caffé Nero. Jag gick hem och hämtade Gizmo och här sitter jag nu. I en skön soffa på mitt mysiga Nero i Sheen med en god latte i magen skrivandes ett blogg-inlägg på Word (som jag lägger upp när jag kommer hem). Take that 22nd january and smoke it!!


(Skrev detta igår, men lade up det lite sent)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Struntprat! Den 22 januari är den bästa av dagar, slut disskuterat! Engelsmännen vet inte vad de pratar om...

Anonym sa...

jag har en sån penna! alla är så fascinerade av den... fick den av en väldigt trevlig tjej som köpte den i london.. undrar vem?:P