tisdag, januari 23, 2007

My most depressing day 2

Jag har nu, en dag efter jag skrev inlägget, fått reda på varför dagen var, eller skulle vara, så deprimerande.



  1. Det är ungefär en månad efter julafton.

  2. Alla räkningar kommer och dessa kan vara extra höga efter just julafton.

  3. Det är som kallast i London.

  4. Alla dessa sammanfaller på en måndag.

Så det verkar som om det är någon sorts "tradition" i England att måndagen ungefär en månad efter julafton ska vara årets mest deprimerande dag.


På denna ack så deprimerande dag hade jag ett intressant msn-konversation på med min bror:


Bror: Annika, vet du vad det är för dag idag?


Annika: Uhm...måndag, är det väl? Hurså?


Bror: Händer det något speciellt idag?


Annika: Tjaaa...jag vet inte. Jo, det är min värdsyrras födelsedag!


Bror: Jasså, gratta henne från mig? Men Annika, vad hände för exakt 21 år sen.


Först står det stilla i huvudet på mig. 21 år sen, vad snackar han om? Har han gått och blivit galen på äldre dar? Vänta, 21 år, det låter bekant..........Satan i gatan, det är hans födelsedag!!! Så jag har total glömt bort min egen brors födelsedag och med det automatiskt utsett mig till månadens sämsta lillasyrra. Hur som helst, skadan är reda skedd. Det ända man kan säga är:


Grattis Kära Broder!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

aj, aj, aj annika... undrar vad som var värst? Att du nu bryr dig om din värdfamilj mer eftersom du kom ihåg värdsyrrans födelsedag och inte din riktiga brorsas eller att du helt enkelt glömde din brorsas födelsedag? nej nu ska jag inte vara dum:P det var bara av kärlek jag sa så... vi ses snart pussiluss

Anonym sa...

aj aj aj!

Anonym sa...

tackar och bockar! du är förlåten...