fredag, januari 12, 2007

My up-date

Nu ska jag försöka få upp vad-som egentligen-händer-hos-mig-i-London-förutom-att-jag-ser-på-en-massa-saker-på-svts-hemsida-faktorn på den här bloggen.

Jag kom som sagt hit i söndags efter en underbar flygning. I början kändes det lite konstigt att vara tillbaka vid Hammersmith och Sheen men så fort jag kom fram till min dörr kändes allt som vanligt igen. Det kändes som om jag öppnade upp den blåa dörren för den tusende gången i rad utan att varit hemma i tre veckor.
När jag kom ner och skulle säga "hej" till mitt rum var det helt kalt och sängarna var bäddade. OJ, tänkte jag, såhär lämnade jag inte rummet. Det var mer likt ett bombnedslag då med saker liggandes lite här och där. Men värdmamman berättade att de hade haft gäster i mitt(!) rum över julen, så alla mina saker var nedslängda i min byrå. Så hela söndags-kvällen gick åt till att återställa mitt rum till dess vanliga messy-ness.

På måndagen var det en halv vanligdag (vilket endast betydde svenska för mig eftersom jag började kl. 11.). Sedan hade vi kick-off, eller vad man ska kalla det, med de 18 nya lundarna som har kommit. Kick-offen gick ut på att vi skulle springa runt i twickenham och ta reda på en massa frågor, men det blev mer att vi halv-tamt gick runt i skolan och sedan hamnade vi alla på Nero. Jag tror inte att ett Caffé Nero har varit invaderat med så många svenskar tidigare i världshisorien.

Resten av skol-vecken har pågått som vanligt. En nyhet är det ny ämnet IELST. Jag har inte riktigt förstått vad det är vi ska lära oss men vi förbereder oss i alla fall för ett prov som vi ska ha i maj. Om vi klarar det provet ska vi ha behörighet till alla universitet i London. Och det är typ det som kursen går ut på. Och jag som trodde att IP (internationell perspectives) vad det mest meninglösa man kunde slösa 50 p på.

Igår var vi på det i s:a ängby-bladet omkrivna Dar Marrakesh, en vattenpipecafé vid Piccadilly. Det som började med att ungefär 5 tjejer skulle dit slutade i att vi satt runt 20 svenskar utspritt i caféet. Ett trevligt alkohol-fritt alternativ för de som gillar vattenpipa, men för oss andra....är det kanske det ultimata stället. Men den fina inredningen, stämmningen och otroligt dyra juicen är något som vi kan njuta av när folk blir halv-höga runt omkring oss.

Ikväll blir det å andra sidan min favorit. FROG!!!! Ni kommer väl alla ihåg rock-klubben med de snygga killarna. Som tur är lundarna lite lagda åt rock-hållet så Frog vard et förssta stället de ville till. Hoppas det blir lika kul som förra gången!

Något som också har hänt i vecka, en historisk händelse, är att Annika för första gången i hennes liv har blivit medlem i gym. Det heter Cannons och ligger alldeles bredvid skolan. Så vi får hoppas att deras pool, squash-planer, gym med inbyggda tv-apparater i maskinerna och body combat-klasser kan få Annika att bli lite aktiv. Imorgon blir det vatten-gympa.

Så, det där var en ordentlig up-date. Slit med hälsan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

bra up-date så man vet vad som händer hos dig;)
jag vill också gå på "marrakesh" stället! du kan väl ta med oss dit när vi kommer till dig
miss u

Anonym sa...

aw :D grejtans grejtans

Anonym sa...

Hej Ankie-Spankie! Vi sitter här och har planerat lite London. Vi kommer snart och gör gatorna osäkra! Lås fönster och dörrar. You can run but you can't hide. I rymden kan ingen höra dig skrika. Nobody puts Baby in the corner. Carpe diem. Hej hopp-snopp

Anonym sa...

Kul att du e tillbaka, saknat ditt blogande över julen!Lycka till med träningen, låter som ett grymmt ställe!! Ska också skärpa mig nu!!

Anonym sa...

hallllååååå där min vän. Detta var länge sen. Har läst jennys blogg i några dagar och så komm jag ju på att du hade en klickade vidare till den och började läsa. Blev glad av allt du skriver men man saknar ju allt mer. Men jag ska inte klaga har det svin bra här hemma. Du jag vill höra mer om allt....Snackade med min värdtant igår hon låter fett bra hon som bor hos mig känner mig lite ersatt men det är lugnt. Coolt att du har börjat gymma där fett seriöst ju bra ankan. Och the hives respect min vän det var kul att det var just du som såg dem. Synd att du inte hade tröjan haha camp svamp. Men det känns som detta blir som ett mail fast det ska vara ett inlägg ojoj men vi måste höras ju. Pusss pusss saknr dig så hälsa folk vecka nio!!!! I´m there

Anonym sa...

Vänta jag råkade göra mig anonym inte meningen men det är mariaaaa iallfall om du inte har fattat det