tisdag, januari 16, 2007

My postsecrets

Idag var på en intressant utställning med engelskan på Foyles (en bokaffär). Utställningen heter Postsecrets och utställare heter Frank Warren. Konceptet till utställning är enkelt men ändå genialiskt. Frank Warren har delat ut tomma vykort med hans adress och frimärke på till tusentals människor. På dessa vykort har han bett folk att skriva sina inre, djupaste hemligeter och sedan skicka dem tillbaka honom. Det är dessa vykort som han sedan sställer ut. Detta har blivit så populärt att han har givit ut en bok med postsecrets och det finns en hemsida som uppdaterar postsecrets varje söndag.
På själva utställningen kunde man skriva sina egna och sätta upp dem på en vägg vid de andra. Tyvärr var det lite svårt att hålla sina lappar hemliga och inte visa vems som var vems i ett rum smock-fullt med svenska elever så jag avböjde. Men visst lockar det lite att skicka in ett eget vykort till utställningen?

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, en reklam-comment! Cool utställning, man har ju hört om dem som skickar nallebjörnar jorden runt...

Annika sa...

Jo, nallebjörnar i all ära men det här inte samma sak.

Anonym sa...

jag tyckte iförsig att bilden var bäst.. jag ska också göra så :D

Anonym sa...

jag tyckte iförsig att bilden var bäst.. jag ska också göra så :D