tisdag, september 19, 2006

Två listor.

När man tittar runt lite på andra bloggar märker man att det är nåot som saknas på min. Jo, vettigt innehåll är en sak, men det är nått mer som fattas. Listor...
Så här kommer två färska. Vi böjar med "Konstiga ställen som Annika har somnat på under den senaste veckan"-listan:
  • En samhälls-lektion
  • En engelska-lektion
  • En international perspectives-lektion
  • Bibioteket
  • Café Nero

Att jag somnade på IP-lektionen är faktiskt helt och hållet lärarnas. Vad förväntar de sig när de 15.00 sätter på en film om romarnas inverkan på Bath (en liten stad vi ska till) och sedan 16.00 en till film om druidernas aktiviteter runt Stonhenge? Människor somnar under sådana omständigheter.

Det andra listan kallar jag "Top tre av onödiga och onyttiga (men o så goda) saker att spendera sina pengar på" -listan:

3. Ben & Jerry's glass

Alla känner säkert till de förförande krafterna av Ben & Jerry's glass men jag menar på att det är storleken på förpackningarna som gör dem så luriga. De små förpackningarna räcker bara som små smakbitar. För när man pratar om Ben & Jerry's så pratar man orgier och då måste man ha de stora förpackningarna. Men man kan inte dela dem med någon för då är man tillbaka på smakbit-senariot. Man måste alltså ha en stor förpackning!

2. Millie's cookies

För er som gillar 7Elevens cookies kan jag nu meddela att de har mött sin över man. På Millie's cookies så bakar de nya kakorna hela tiden för att de ska hålla sig fräscha. Det resulterar i att man nästan alltid får varma, lite degiga kakor. De finns 14 underbara smaker. Min favorit är White chocolate chip & Rashberry.

1. Café Nero

Högst upp på den här listan ligger det alternativ som jag har gjort av med mest pengar på. Café Nero. Anlednignen är att jag (min mina onaturligt långa lunchraster) nästan varje dag går ner till Nero för at käka och hänga. Det har gått så långt att personalen känner igen mig och hejar på mig. Men jag tycker att detta är ett ekonomiskt alternativ för att man får var tionde kaffe gratis.

Over and out!

Inga kommentarer: