fredag, september 22, 2006

Efter torsdan kommer fredan...

Det är väl dags för en liten lägesrapport. När bloggad jag senast? Uhm...i onsdags. Vad har hänt då?

Torsdags:
Hade en relativt vanlig dag men den avslutades på bästa möjliga sätt. Jag såg ett nytt avsnitt av Extras med David Bowie. Det va skitkul! Bowie gjorde en helt ny låt om Andy (Ricky Gervais). Åh, vilka minnen!

Fredag (alltså idag):
Vaknade som en liten zombie (se bild) men sen blev jag lite piggare. Jag satt på caffé Nero i tre timmar, åt en pastasallad från Waitrose och knalla sedan tillbaka till skolan i spöregnet. Utan paraply. När jag kom fram fick jag reda på att vi inte hade nån samälle och därför en timma till hål. Så vi var några stycken som satt i korridoren och vänta på att idrotten skulle börja.
Då började vi höra början till Brittans låt "Toxic" och tänkte att detta inte stämde. Så jag spejade runt i korridoren och märkte att det var kaptenen för skolan rugbylag (rugby är stort här) och två andra killar som satt och spelade lite musik. Så snackade lite med dem och kom fram till att de inte visste att det fanns en svensk skola på deras college förran slutet på förra terminen. De tyckte också (som de flesta britter) att svenskar är väldigt snygga men att det känns som om vi svenskar ser ner på dem.
Så det var intressant att veta. Nu sitter jag i min säng och undrar när jag ska få middag. Klockan är nämlingen åtta och jag ligger här hungrig. Ikväll ska några komma över och se på Love actually och äta Ben&Jerry's.

Chears!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

wow! men var är bilden? du skrev se bild, men ja kan inte se någon... puss o kram!

Anonym sa...

Hello cupcake! Ben och Jerry är fina killar. Undra om de är singlar? Hmm..Idag ska jag boka londonbiljetter! Wohoo! Lås fönster och dörrar, håll era barn inomhus, Camilla är på väg. Hihi.
Puss

Annika sa...

Det e nått konstigt så jag akn typ inte lägga upp bilder. det är därför bloggen ser så blek ut....