tisdag, maj 22, 2007

My royal buddies.

Jag ska börja det här inlägget med en rubrik med lite kungapar-iakttagelser. Som fanbärare (ja, jag skryter) fick jag nämligen front-seat privilegier när det kom till att se vad kungaparet gjorde och tänker nu delge detta till omvärlden.

  • Kungen såg riktigt uttråkad ut genom hela cermonin.

  • Drottningen är för botoxad. Vi fick ögonkontakt och log mot varandra några gånger men det leendet var inte roligt. Hon såg ut som en släthyad alien. Tyvärr, jag tycker att hon är jättegullig och gör mycket för Sverige men nu får det sluta. Jag tycker inte att det svenska folket ska sponsra ett till "lyft" som bara får henne att se mer och mer konstig ut.

  • Under några av sångerna och talen försökte kungen prata med Silvia om de söta små barnen utklädda till blommor som stod bakom dem. Silvia log då lite bestämt mot kungen och tittade upp mot scenen igen. Äktenskaps-problem? Kom ihåg vart du hörde det först!

  • Silvia var mycket trendigt klädd i grå dräkt med passande 20-talsinspirerad hatt. Kungen däremot hade en halv-taskig kostym som inte riktigt såg ut att passa.

För övrigt tyckte jag att söndagens jubileums-firande gick riktigt bra. Jag drabbades av allvarlig uttråkning flera gånger under dagen eftersom vi arbetsledare inte hade något jobb. Men det botades snart av att jag hjälpte till lite med fiskdammen och barnrummet som Sara och Glenny skötte så bra. Det enda minuset de dagen var att alla gymnasister var kraftigt undernärda större delen av dagen. De, genom kommentarerna, ökända lattemammorna ( mammor som inte jobbar och därför spenderar hela dagarna på Starbucks i Barnes där de skvallrar om vad gymnasisterna gör) hade räknat med att vi skulle klara oss på två grillspett. Så var inte fallet. Så vid 3-tiden gjorde vi alla möjliga försök med att komma åt vuxen-buffen men de lyckades hindra oss. Damn. Idag lovade Leif dock att vi skulle få någon sorts belöning för vår möda. Nyfikna Annika håller på att spricka.

Utöver det så börjar livet här i London trubbas av mer och mer. Idag hade jag mitt sista nationella prov (franska som gick käpprätt åt helvetet) och på fredag är det studenten. Studenten på en här skolan firas lite annorlunda än hemma eftersom det är ungefär 10 treor här. Men jag rapporterar mer om studenten efter fredag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hehe.. latte-mammor ska bekämpas... riktiga mammor mvet hur mycket mat barn kräver! Kanske kan man engagera dem i nått form av arbetsläger för hemmafruar?

Anonym sa...

sen har jag hört från säkra källor att zilvia är en robot... inte konstigt att hon behöver botoxas upp lite... hennes årsmodell börjar väl bli till åren?
Xzibit! Pimp my queen!

Anonym sa...

Hej anki!!
Kul att få läsa om ditt liv igen. Gillade inte det där uppehållet om jag ska vara helt ärlig. Det var jättekul att få snacka med dig i tele. Men nu ska jag på efterfest dn:s gulddrake gala haha flummigt jag vet särskillt med kryckorna. Puss puss saknar dig!!

Annika sa...

Du är galen Maria. Jag är äckligt avundsjuk!