onsdag, juli 26, 2006

Att vara receptionist

Jag pratade just med en receptionist på Handelsbanken och det slog mig hur glad hon lät. Jag kanske inte har skrivit det men mitt sommarjobb går ut på att sitta i en reception. Men jag låter fan i mig inte så glad i telefon. Jag låter som en medelålders tre-barnsmamma i jämförelse med hennes klingande stämma.
Nu har jag fått ett mål med mitt sommarjobb. Att låta som henne. Mitt liv har en mening

Chipp chipp!


PS. Anledningen till att jag låter som jag gör måste ha att göra med att jag forfarande är lite hes efeter min två veckors förkylning. Men det är ingen ursäkt. En receptionist ska vara företagets ansikte och rösten likså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är glad att du har funnit menigen i ditt liv gumman:P Puss

Anonym sa...

ojoj.. jag sommarjobbar också i repan, för fjärde året i rad. dessförinnan arbetade jag på heltid i repa i två år.. jag gör säkerligen mitt yttersta för att låta glad och trevlig. jag är övertygad om att det fungerar men inuti brinner inte lågan längre. jag gillar inte mitt jobb! hehe.. vill bara rosa dig för att du orkar!

Anonym sa...

men du som är så charmig! Jag diggar iaf ditt "hej det är annika berg" när du svarar hemma!!!
puss