måndag, december 18, 2006

My homecoming

Här är några saker man inte ska göra om man är/håller på att bli förkyld:

  • Gå lucia-tåg
  • Shoppa intensivt
  • Lucia-vaka
  • Ränna runt på kvällarna
  • Sova lite

Tyvärr har jag inte hållt mig till dessa riktlinjer så det är inte så konstigt att jag nu sitter här men min lilla förkylning kvar. Men jag är i alla fall hemma och det är det som räknas. Såhär, några dagar efter att man har kommit hem, har man landat. Först kändes det, om man får uttrycka sig lite poetsikt, som om kroppen var i Stockholm men själen i London. Faktiskt.

Jag kan hålla med om att det ar varit lite torrt på bloggfronten. Men detta beror på att mitt internet inte har funkat (ni vet, det lägger av ibland). Och jag sitter inte gärna och bloggar i skolan mitt under alla lektioner. Jag kan också hålla med Milla und Diana att jag nu faktiskt kan blogga live. Vilket jag kommer göra, vare sig ni vill det eller inte.

Men tyvärr kommer det bli ännu tommare framöver på bloggfronten. Jag planerar nämligen ett jul-uppehåll med bloggen. Det känns lite konstigt att blogga nu när jag är hemma och träffar/pratar med er så ofta. Vem vet, jag kanske får abstinens och skriver in någon liten kommentar nu och då. Nadja har lovat mig en gäst-inlägg om vår helg men vi får se när den kommer. Just nu lyser den med sin frånvaro, Nadjii.

Jag tänkte avsluta med några enkla statments såhär i juletider:

  • Nu har jag sett 3 avsnitt från Scrubs sjätte säsong och de är verkligen jättebra. Jag, Scrubs-fantast som jag är, blir nästan tårögd av dem. Det är roligare then ever.
  • Jag håller på att komma i fatt julkalendern på svt.se och är, i skrivandets stund, på avsnitt 10. Och, till min stora förvåning, tycker helt plötsligt Amy Diamond. Mina känslor för denna 13-åring är någonstans i Shirley Clamp-nivå. Så vad ska hon i julkalendern och göra? Isprinsessa, det är det löjligaste jag någonsin hört
  • När vi ändå är inne på ämnet saker som irriterar mig, har jag ett till irritaions-moment på lager. På en av terminalerna på Arlanda, där man hämta bagaget, har det börjat med någon sort reklam-kampanj med kända stockholmare. Där kallar det Stockholm för "the capital of Skandinavia" och har foton på kända ansikten som Kunga-paret, Kajsa Bergkvist och Carola. Och plötsligt som man går där och kollar på reklamen ser man Darin bland alla kändisarna. Darin, förtjänar egentligen han att finnas där bland alla de andra. Och vart var alla fina stockholmare som Fredrik Lindström och Gustaf Skargård?
  • Julen i Sverige är mycket bättre än julen i London. Mycket mysigare och röd-grönare.
  • Idag köpte jag och Anders julgran och tja, det är ju lite tråkigt för er andra att vi ha hittat den finaste granen hela världen. Vi kallar den för Ragnar, Ragnar Julgran.

God Jul allihopa!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

du!, ja vet inte riktigt om ja kan gå med på de där att Ragnar är den finaste julgranen för de är ju Bosse!

Anonym sa...

själv har jag ingen gran för tillfället så jag får väl hålla med dig om att den är finast men bara än så länge... Vad kul att du är hemma!
julpussar

Anonym sa...

förresten jag kom på en annan grej... kan du inte göra en julspecial också innan du tar julledigt från bloggandet, det vore så mysigt! please

Anonym sa...

Kanske jag ska döpa min gran till Harry-Barry. För att den kommer att barra ser ni. Man kan ju försöka att vitsa till det lite så här i juletider. Over and out

Anonym sa...

Jag håller med dig, Annika