lördag, juni 09, 2007

My naked friends.

Idag gick jag förbi Piccadilly och (gud förbjude) tänkte att man kan London lite nu. Jag hade nyss hittat från Imperial War museum till Trafalgar nästan utan karta och det är en bedrift för mig som knappt hittar från Svampen till Kungsan. Jag tänkte i alla fall det var ok att åka hem nu för att eftersom London inte riktigt kunde bjuda på nått nytt. Man har sett långt ifrån allt men det känns ändå inte som om jag har missat nått.

Med dessa tankar i huvudet kom jag fram till ett fullsmokat Piccadilly. Inte så konstigt, tänkte jag. Det är lördag och soligt så då drar väl alla Londons turister till Piccadilly. När jag kom fram till korsningen var den dock avstängd och då förstod jag att något inte var som det ska. Och det var det verkligen inte för att sekunden efterom cyklar en naken man förbi. Och en till. Innan jag hann stänga munnen efter den första nakna mannen kommer en hel mängd med nakna människor. En del delar ut flyers, andra har flaggor men nästan alla är nakna. Hundratals (ung. 700 enligt SvD) nakna människor cyklar förbi mig på Piccadilly. Jag skulle beskriva upplevelsen som surrealistisk och kunde inte för allt i världen förstå VARFÖR.

Det fick jag reda på nu när jag läste på SvD att det var någon sorts demonstartion mot miljöhotet. Ett mycket bra syfte tänkte jag. Men tyvärr anordnades inga demonstartioner i Sverige. Så jag får nog bli pionjär på det området. Alla som vill vara med på Sveriges första naken-cykling får gärna anmäla sig.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ställer upp! Allt för dig;)

Anonym sa...

helt mållös... att demonstrera nakna kan inte vara det bästa sättet att få folk intresseade för miljöhoten... människor har en förmåga att lägga nakenhet på minnet framför tråkiga miljöfrågor, de lär ju ha kikat på andra grejer än plakaten... har jag rätt annika?

Annika sa...

"Jag har aldrig sett nått naket, inte ens ett litet nyfött barn. Mina blickar går mot taket och jag undgår syndarens garn"

Anonym sa...

haha, jag vart lika chockad som du! de flesta (vad jag såg) var gamla tjocka gubbar så de var ju ingen vacker syn direkt....

Anonym sa...

får man inte typ..skavsår av cykelsadeln?

Anonym sa...

skaffa facebook!!!!

Annika sa...

Vi säger såhär att jag bloggar när jag kommer hem istället. Be patient! PS: NINA, facebook är på g DS

Anonym sa...

jag e på

Anonym sa...

Lämnad åt London kom hem till Stockholm igen och slutade skriva blogg? Varför Annika, varför?!!